DIFERENCIACE A INDIVIDUALIZACE VE VÝUCE MATEMATIKY HEJNÉHO METODOU NA 2. STUPNI ZŠ


V rámci dlouhodobého kurzu se bude pravidelně potkávat pod vedením provázejícího lektora v online prostředí menší skupina učitelů a rozvíjet svoje zkušenosti s výukou Hejného metody se zaměřením na diferenciaci a individualizaci ve výuce. O to více, je toto téma aktuální v době distanční výuky, kdy ne všichni žáci mají rovnocenné předpoklady a podmínky k učení. 

Společně se v průběhu čtyř 4hodinových setkání v období únor až květen, budeme věnovat tomu 

  • jaké možnosti nabízí Hejného metoda učitelům pro individualizaci výuky pro každého žáka,

  • jak organizovat výuku, 

  • jak žáky motivovat a aktivizovat, 

  • jak udržet konstruktivistický styl výuky i v online prostředí, 

  • jak získávat od žáků cennou zpětnou vazbu pro další plánování diferencované výuky. 

Každé setkání bude zaměřeno na vybrané prostředí Hejného metody a na matematické nebo didaktické téma - vždy z pohledu možnosti individualizace a diferenciace:

  •  součinové čtverce,

  •  rovnice a jazyk písmen,

  •  geometrie, 

  • gradované úlohy, 

  • hodnocení a osobnostní rozvoj dětí, 

  • práce s chybou a rozbor žákovských řešení na videoukázce z distanční výuky

 

Mezi jednotlivými čtyřhodinovými bloky si účastníci budou moci vyzkoušet přímo ve své výuce nové poznatky a tipy z online setkání, a následně tyto své nové zkušenosti sdílet po dvou týdnech ve skupině učitelů v rámci jednohodinové reflexe. Z tohoto důvodu je kurz určený pro učitele, kteří mají vlastní zkušenost s výukou matematiky Hejného metodou, a kteří již absolvovali minimálně 8 hodinový kurz Hejného metody.

V průběhu kurzu se také budeme věnovat rozvoji učitele v Hejného metodě, každý z účastníků si bude moci nastavit svoji další cestu svého rozvoje, resp. stanovení svého cíle v oblasti diferenciace a individualizace ve výuce. 

KOMU JE URČENO

VZDĚLÁVACÍ CÍL

Číslo akreditace DVPP

není akreditováno MŠMT

LEKTOŘI

Držitel certifikátu vydaného prof. Hejným

HODINOVÁ DOTACE

20 x 45 min.

POČET ÚČASTNÍKŮ

10 - 16

FORMA