V rámci dlouhodobého kurzu se bude pravidelně potkávat pod vedením provázejícího lektora v online prostředí menší skupina učitelů a rozvíjet svoje zkušenosti s výukou Hejného metody se zaměřením na diferenciaci a individualizaci ve výuce. O to více, je toto téma aktuální v době distanční výuky, kdy ne všichni žáci mají rovnocenné předpoklady a podmínky k učení.
Společně se v průběhu čtyř 4hodinových setkání v období únor až květen, budeme věnovat tomu
-
jaké možnosti nabízí Hejného metoda učitelům pro individualizaci výuky pro každého žáka,
-
jak organizovat výuku,
-
jak žáky motivovat a aktivizovat,
-
jak udržet konstruktivistický styl výuky i v online prostředí,
-
jak získávat od žáků cennou zpětnou vazbu pro další plánování diferencované výuky.
Každé setkání bude zaměřeno na vybrané prostředí Hejného metody a na matematické nebo didaktické téma - vždy z pohledu možnosti individualizace a diferenciace:
-
součinové čtverce,
-
rovnice a jazyk písmen,
-
geometrie,
-
gradované úlohy,
-
hodnocení a osobnostní rozvoj dětí,
-
práce s chybou a rozbor žákovských řešení na videoukázce z distanční výuky
Mezi jednotlivými čtyřhodinovými bloky si účastníci budou moci vyzkoušet přímo ve své výuce nové poznatky a tipy z online setkání, a následně tyto své nové zkušenosti sdílet po dvou týdnech ve skupině učitelů v rámci jednohodinové reflexe. Z tohoto důvodu je kurz určený pro učitele, kteří mají vlastní zkušenost s výukou matematiky Hejného metodou, a kteří již absolvovali minimálně 8 hodinový kurz Hejného metody.
V průběhu kurzu se také budeme věnovat rozvoji učitele v Hejného metodě, každý z účastníků si bude moci nastavit svoji další cestu svého rozvoje, resp. stanovení svého cíle v oblasti diferenciace a individualizace ve výuce.