Seminář je součástí seriálu samostatných seminářů a je primárně určen pro učitele 2. ročníku ZŠ!
Není určeno k úhradě ze šablon – účastník se přihlašuje na jednotlivé termíny a za každý termín získá osvědčení o absolvování v časové dotaci 4 x 45 min.
Zaměření: začátečníci
Cílová skupina: Seriál dílen je určen především pro učitele 2. ročníku ZŠ, kteří učí nebo chtějí začít učit matematiku Hejného metodou, především podle zelených učebnic vydaných společností H-MAT, o.p.s..
Obecná anotace pro celý cyklus seminářů:
Účastníci celého seriálu seminářů se v jednotlivých dílnách prakticky seznámí se zásadami Hejného vyučovací metody, s principy, na kterých je metoda vystavěna a získají znalosti a dovednosti dostatečné k tomu, aby mohli vyučovat matematiku v 1. ročníku základní školy Hejného metodou.
Účastníci se seznámí s klíčovými prostředími, která jsou zaváděna v 1. ročníku, s jejich významem pro budování porozumění matematickým pojmům, operacím a vztahům.
Jednotlivé semináře v podstatě kopírují časový harmonogram výuky v 1. ročníku.
Každý seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s tematickým celkem pro dané období, a to způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce kolektivu účastníků semináře bude do jisté míry kopírovat organizaci práce ve třídě. Účastníci se seznámí s matematickým, didaktickým i osobnostně sociálním aspektem daného tematického celku řešením úloh včetně organizace práce ve třídě. Každým setkáním bude cíleně kladen důraz na jeden z klíčových principů Hejného metody.
B. Účastníci si vyzkoušejí práci s gradovanou sérií úloh v roli žáka i v roli učitele, pokusí se vytvořit vlastní gradovanou sérii tak, aby mohli tento nástroj aktivně využívat ve vlastní výuce s ohledem na individuální zvláštnosti dětí ve vlastní třídě.
C. Účastníci se seznámí s možnostmi přípravy na hodinu s využitím materiálů vhodných pro výuku Hejného metodou, vždy si také vyzkouší vytvořit přípravu na vlastní hodinu.
D. V úvodu bude účastníkům poskytnut prostor pro sdílení aktuálních zkušeností s vlastní výukou, v průběhu bude reagováno na konkrétní dotazy účastníků.
Doporučujeme navštívit také další část seriálu pro 2. ročník ZŠ:
Pondělí 11. listopad 2019 (14:00 – 17:30) - Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ
Zaměření: Krokování, Čtverečkovaný papír, Kombinatorika, Úlohy o věku a Práce s daty ve 2. ročníku, Klíčový princip: Budování schémat
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde