Garant: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Zaměření: Podlaháři, Bludiště, Video jako nástroj diagnostiky - Popeláři
Forma: videokonference na platformě ZOOM
Seminář je rozdělen do 4 bloků po 90 minutách vždy s minimálně 30 minutovou přestávkou.
Nabídka rozvoje předmatematických představ u dětí je zajištěna v metodě Hejného ve značném a velice pestrém množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými prostředími tak, jak jsou koncipovány pro MŠ s výhledem do 1., případně 2. ročníku ZŠ. Cyklus seminářů bude členěn do čtyř bloků po 90 min:
1. ČÁST
A. 90 min
Aktivní seznámení účastníků s aritmetickým výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle – práce s aritmetickým prostředím tak, aby byl plně využit potenciál pro rozvoj předmatematické gramotnosti.
30 min. přestávka
B. 90 min
Aktivní seznámení účastníků s geometrickým výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle – práce s geometrickým prostředím tak, aby byl plně využit potenciál pro rozvoj předmatematické gramotnosti.
Konec výukového dne nebo 60 min přestávka
2. ČÁST
C. 90 min
Zamýšlení se nad výzvami různé úrovně a jejich gradace podle obtížnosti. Tvorba výzev/aktivit snadných i náročnějších. Doplňování dalších podmínek. Didaktické cíle: rozvoj schopnosti učitele vzájemně propojit více různorodých předmatematických situací. Evidence různých postupů při řešení výzev u dětí.
30 min přestávka
D. 90 min
Shrnující didaktický pohled na vybraná prostředí na 1. stupni ZŠ. Jaké dovednosti a schopnosti děti rozvíjí v těchto porstřeích s ohledem na odlišnou kognitivní a sociální úroveň dítěte. Jak pomáhat dětem překonávat problémy ve zvolených aktivitách. Jaké výzvy dávat dětem, které v těchto prostředích našly zalíbení. Účastníci mohou v diskuzích otevírat a řešit své specifické problémy.
Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde