Učitelova dobrá znalost vyučovací metody Hejného je dobrou zárukou efektivní výuky. Seminář nabízí hlubší proniknutí do vyučování orientovaného na budování schémat, neboli Hejného vyučovací metody, do koncepce nových učebnic, i koncepce vzdělávání v matematice, kterou rozpracoval profesor Hejný a kol. Účastníci semináře hlouběji proniknou do úloh ve vybraných aritmetických nebo geometrických prostředích. Prostřednictvím řešení úloh se aktivně seznámí s poznávacím procesem žáka v matematice a mechanizmem budování představ a pojmů. Budou objevovat prolínání různých výukových prostředí a schémat jednotlivých pojmů, vztahy, budou v roli žáků objevovat matematické modely a jazyky v různých prostředích. Seminář bude dialogický a jeho část bude věnovaná sdílení zkušeností i problémů, s kterými se účastníci potkávají v běžné praxi.
Předpokládá se, že účastník má již alespoň roční zkušenost s výukou Hejného metodou a má základní znalost o prostředí či tématu, které je náplní semináře.