WEBINÁŘ- BUDOVÁNÍ ČÍSLA A TVARŮ V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ HEJNÉHO METODOU
Nabídka rozvoje předmatematických představ u dětí je zajištěna v metodě Hejného ve značném a velice pestrém množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými prostředími tak, jak jsou koncipovány pro MŠ s výhledem do 1.. ročníku ZŠ. Pracovní dílny budou rozvrženy do dvou bloků 2x 90 min s 30 min přestávkou. Budou zaměřeny na následující oblasti:
A. 90 minut
Anotace: Úvodní seznámení s východisky vzdělávání Hejného metodou v MŠ. Mezi základní principy metody patří: od zkušeností v mnohých prostředích k matematickému poznatku - v MŠ k předmatematickým představám, od jazyka běžného života k jazyku matematiky - v MŠ k předmatematematickým představám, od moderovaných diskusí k rozvoji osobnosti dítěte, od přirozené motivace dítěte přes úspěch a prožitek radosti k další potřebě intelektuálního růstu. Aktivní seznámení účastníků s výukovým prostředím zaměřeným na budování pojmu čísla způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle výukového prostředí.
30 min přestávka
B. 90 minut
Anotace: Aktivní seznámení účastníků s výukovým prostředím zaměřeným na budování představ o tvarech způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle výukového prostředí. Gradace výzev (problémů) v prostředí podle obtížnosti. Různé dětské řešitelské postupy. Shrnující didaktický pohled na prostředí v MŠ. Jaké schopnosti a dovednosti dětí v MŠ v prostředí rozvíjí s ohledem na jeho intelektuální úroveň. Jak pomáhat dětem překonávat problémy, nebo co s dětmi, které to nebaví, a naopak jaké výzvy dávat dětem, kteří v tomto prostředí našli zalíbení. Jak je možné využití prostředí na pro 1. ročník ZŠ.
KOMU JE URČENO
Učitelé MŠ, asistenti pedagoga, vychovatelé školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, pedagogové volného času, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, ředitelé škol a školských zařízení
VZDĚLÁVACÍ CÍL
Účastníci získají nové podněty pro předmatematickou výchovu realizovanou Hejného metodou. Seminář seznámí učitele s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností dítěte. Vše bude demonstrováno na praktických příkladech.
Číslo akreditace DVPP
MSMT- 32695/2020-4-719
HODINOVÁ DOTACE
4 x 45 min.