PREGRAMOTNOST ČÍSEL V HEJNÉHO METODĚ

Zaměření: Principy Hejného metody, Číslo a jeho reprezentace, Krokování, Schody, Pravidelnost a Rytmus, Bludiště, Autobus, Aditivní triáda v MŠ, Popeláři, Hranolky, Rodina
Zaměření: Principy Hejného metody, Číslo a jeho reprezentace, Krokování, Schody, Pravidelnost a Rytmus, Bludiště, Autobus, Aditivní triáda v MŠ, Popeláři, Hranolky, Rodina

Seminář vhodný pro financování ze šablon MŠMT, určený pro učitele MŠ, hodinová dotace 16x45 min.

Hodinová dotace: 16 x 45 min.

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

2. 4. 2020, 14:00 - 17:30
17. 4. 2020, 14:00 - 17:30
23. 4. 2020, 14:00 - 17:30
24. 4. 2020, 14:00 - 17:30
FZŠ Táborská, Táborská 45, 140 00 Praha 4 - Nusle
další termíny

CENA PRO JEDNOTLIVCE

4 800 Kč

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP pod č.j.:
MSMT- 17099/2019-1-537


Garant: Mgr. Magdalena Málková
Zaměření: 
Principy Hejného metody, Číslo a jeho reprezentace, Krokování, Schody, Pravidelnost a Rytmus, Bludiště, Autobus, Aditivní triáda v MŠ, Popeláři, Hranolky, Rodina

Obsah –podrobný přehled témat výuky: Cyklus dílen je určen učitelům MŠ a přípravných tříd ZŠ, kteří se snaží otevírat svět čísel dětem přirozenou formou přes pohyb, činnost a další aktivity dětem blízké. 

A. Východiska předmatematické výchovy, principy, které je třeba dodržovat při práci s dětmi. (2 x 45 min.)

Úvodní seznámení s východisky vzdělávání Hejného metodou. Teoretickým východiskem Hejného edukační metody je genetický konstruktivismus, jehož pilíři jsou dva fenomény: a) dítě i třída mají intelektuální autonomii a b) každé dítě si může volit vlastní poznávací cestu.

Mezi základní principy metody patří, že poznání dítěte vychází od zkušenosti, kdy dítě od činnosti přechází k mateřskému jazyku. Účastníci budou zkoušet a diskutovat, jak prostřednictvím moderovaných diskusí rozvíjet osobnost dítěte, jak udržet přirozenou motivaci dítěte a nasměrovat ho přes úspěch a prožitek radosti k další potřebě intelektuální práce. Budou též diskutována specifika Hejného metody, možná rizika, provázanost s realitou u nejmladších dětí, taktéž i připravenost dítěte pro vstup do prvního ročníku ZŠ

B. Matematická prostředí jako nástroj rozvoje tvořivosti a intelektu žáka. (12 x 45 min.)

Z volitelné nabídky pracovních dílen se účastníci seznámí s vybranými prostředími Hejného metody, na kterých děti budují své poznání při otevírání světa čísel. Při řešení výzev různé úrovně bude mít účastník možnost nahlédnout do vlastních i dětských myšlenkových pochodů.

C. Změna role učitele. (2 x 45 min.)

Učitel se stává spíše průvodcem poznávání dítěte tím, že mu bude nabízet přiměřené výzvy. Je moderátorem diskusí mezi dětmi. V dílnách budeme diskutovat problémy, se kterými se učitelé v nové roli potýkají.

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 4800Kč za každého účastníka, v rozmezí 8-15 účastníků.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.