Proběhnou tři dílny matematické - Funkce, Rovinná geometrie, Rovnice – a jedna dílna didaktická na téma Využití gradovaných úloh ve výuce.
Funkce
Podíváme se na
konstruktivistické pojetí tématu funkcí – od konkrétních situací až po práci s
funkcí jako abstraktním objektem. Zaměříme se zejména na exponenciální a
logaritmické funkce, s nimiž žáci často bojují.
Představíme také úlohy z připravovaných učebnic pro gymnázia a ukážeme si, jak
s nimi efektivně pracovat ve třídě.
Rovinná geometrie
Jak rozvíjet geometrickou představivost a argumentaci žáků? V dílně si vyzkoušíte motivační úlohy a získáte přehled o koncepci výuky rovinné geometrie prostřednictvím konkrétních příkladů.
Rovnice
Jak pomoci žákům porozumět rovnicím do hloubky – a nejen je mechanicky řešit?
Na konkrétních úlohách si ukážeme, jak lze žákům postupně otevírat a rozšiřovat oblast rovnic tak, aby sami objevovali souvislosti a principy, na nichž jsou rovnice založeny.
Představíme novou učebnici Algebraické výrazy a
rovnice i aktivity, které podporují konstruktivistický přístup k učení a rozvoj
matematického myšlení.
Součástí bude také sdílení zkušeností a nápadů mezi účastníky – o tom, co se
daří, kde jsou výzvy a jak lze efektivně zapojit konstruktivistické metody do
výuky matematiky.
Gradované úlohy ve výuce
Objevte sílu gradovaných úloh! Vyzkoušíte si je z pohledu žáka i učitele a zjistíte, jak mohou podpořit diferencovanou výuku a rozvoj matematického myšlení.
Přijďte si vyměnit zkušenosti a načerpat nové podněty pro svou pedagogickou praxi.
Seminář je bez stravy během programu.
Změna programu vyhrazena.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde