Na sobotní škole proběhnou 4 dílny:
Množiny a výroky - Účastníky seznámíme s nově vydanou pracovní učebnicí, sami si vyzkouší řešení úloh, které vedou žáky k osvojení množinových operací, k objevům toho, jak fungují složené a kvantifikované výroky, a k hledání cest, jak je možné dokázat pravdivost či nepravdivost výroků.
Funkce - Na dílně představíme konstruktivistické pojetí tématu funkce, opírat se budeme o úlohy z připravovaných učebnic pro gymnázia. Těžištěm semináře bude cesta od reálných situací, ve kterých žáci získávají s konceptem funkce první zkušenosti, až k práci s funkcí jako abstraktním objektem. Celý proces budeme sledovat na dvou skupinách funkcí, které bývají pro žáky obtížněji uchopitelné, a to funkcích exponenciálních a logaritmických. Prostor bude věnován i tomu, jak s těmito tématy efektivně a diferencovaně pracovat ve třídě.
Gradované úlohy - Gradované úlohy jsou sestaveny z několika částí s postupně se zvyšující náročností. Cílem je předkládat všem žákům přiměřené výzvy tak, aby každý žák mohl řešit úlohy na své úrovni schopností. Na semináři si účastníci vyzkouší řešit gradované úlohy v roli žáků. Následně se z pohledu učitele zamyslí nad jejich potenciálem a způsobem využití v hodinách.
Diagnostika a práce s chybou - U některých žáků strach z matematiky způsobuje selhávání a neúspěch, blokuje přemýšlení. Příčinou strachu mnohdy není učitel ani samotná matematika, ale nízká sebedůvěra, strach z neúspěchu, strach ze selhání, strach z chyby. Uvedeme ilustrační příběhy, žákovská řešení, která budeme analyzovat, diagnostikovat příčiny chyby a ukážeme cesty, jak chybu využít k hlubšímu porozumění matematice i k osobnostnímu rozvoji žáka.
Změna programu vyhrazena.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde