Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Zaměření: Principy vyučování matematice Hejného metodou a práce v prostředích (Krokování, Vláčky, Sčítací trojúhelníky, Dřívka a Geoboard)
Dílny: Role učitele, rozvoj osobnosti dítěte, podpora spolupráce, budování schémat a práce v prostředích – krokování, vláčky, sčítací trojúhelníky, dřívka a geoboardDílny: Role učitele, rozvoj osobnosti dítěte, podpora spolupráce, budování schémat a práce v prostředích – Krokování, Vláčky, Sčítací trojúhelníky, Dřívka a Geoboard
Doporučeno pro: Učitele 1. st., kteří se chtějí podrobněji seznámit s principy vyučování matematice Hejného metodou a nahlédnout do některých klíčových prostředí. Na úrovni ochutnávky účastníci poznají klíčová prostředí pro budování dobrých představ žáků o pojmu číslo a číselné operace a geometrické 2D i 3D tvary a jejich míra (obvod, obsah, objem).
Cyklus seminářů je určen především pro učitele 1. st. ZŠ a další pedagogické pracovníky, kteří chtějí začít učit matematiku metodou Hejného, nebo kteří uvažují o využití některých prvků této metody ve své výuce. Cyklus seminářů bude zaměřen na následující myšlenky:
A. Východiska vyučovací metody prof. Hejného – vyučování orientované na budování schémat (genetický konstruktivismus)
B. Cíle výuky vedené metodou genetického konstruktivismu a její principy, změna role učitele při výuce a v poznávacím procesu žáka
C. Koncepce učiva v učebnicích Hejného – budování mentálních matematických schémat prostřednictvím práce v matematických prostředích, rozvoj tvořivosti, intelektu i osobnostních vlastností žáka
D. Rozvoj číselných představ. Jak se buduje dobré porozumění číslům, číselným operacím a relacím. Jak se buduje propedeutika pojmů potřebných v budoucnu (zlomky, záporná čísla)
E. Rozvoj porozumění geometrickým 2D i 3D pojmů. Od manipulací k představám a abstrakci
Vše bude ilustrováno konkrétními příklady. Účastníci sami prožijí situaci objevování, kterou by měli dopřávat žákům. Součástí semináře bude diskuse o problémech a otázkách souvisejících se zavedením inovativního pojetí matematiky a přístupu k vyučování.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde