Jak skrze propojení rytmu, slova a přirozeného pohybu pootevřít dětem svět čísel?
Jak “hra s kostkami” přispívá k propojení světa geometrie a aritmetiky?
A jaký potenciál nabízí práce s obrázkem?
Seznámíme se s aktivitami, které propojují rytmus, slovo, přirozený pohyb a přispívají tak k otevírání světa čísel. Projdeme společně jednotlivými etapami, které vedou od jednoduchých říkanek až k číselné řadě. Budeme navrhovat konkrétní metody a formy práce k vybraným výzvám. Budeme se také zamýšlet nad potenciálem aktivit z hlediska rozvoje schopnosti soustředění, krátkodobé paměti, hrubé a jemné motoriky dítěte. Vyzkoušíme si některé hry, které s prostředím Krokování přímo souvisí.
Stavitelé
Seznámíme se s geometrickým manipulativním prostředím, ve kterém dítě skrze činnosti s pomůckou má možnost činit vlastní objevy, rozvíjí prostorovou představivost a orientaci a přirozenou cestou postupně obohacuje svou slovní zásobu i o matematické pojmy. Budeme si při procházení jednotlivých aktivit všímat propojení světa geometrie a aritmetiky. Budeme se věnovat potenciálu prostředí z hlediska práce ve skupině, nácviku pracovních a sociálních pravidel a možnostem využití některých aktivit k osobnostně sociálnímu rozvoji.
Nahlédneme do didaktického prostředí, které pracuje s obrázkem, jako se statickou záležitostí, čímž se snaží přispět k rozvoji koncentrace a schopnosti soustředění. Ukážeme si gradované aktivity, které rozvíjí pozorovací dovednosti a prohlubují zkušenost s 2D prostorem. Budeme zkoušet formulovat otázky k obrázkům tak, aby děti nejen počítaly a orientovaly se v obrázku, ale také aby hledaly vztahy a prohlubovaly tak svoje logické uvažování.
Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde