Matematická prostředí v metodě Hejného, zaměření: Římská čísla, Práce s daty I pro 4. ročník ZŠ.
Seminář bude členěn do několika etap:
- Aktivní seznámení účastníků s kapitolami Římská čísla, Práce s daty I, a to způsobem, který učitel může aplikovat při práci ve své třídě včetně organizační formy práce (účastník v roli žáka).
- Didaktické aspekty úloh z dalších prostředí, např. Vláčky a Děda Lesoň, Obsah pravoúhelníků, Krychlové stavby, Slovní úlohy o slevách s ohledem na jejich využití ve výuce matematiky 4. ročníku. Tato prostředí nebudou předložena v celé šíři, ale důsledně jen v rozsahu učebnice pro 4. r. na stranách 28 – 34 a odpovídajících částí pracovního sešitu (účastník v roli učitele).
- Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z některé uvedené oblasti (Římská čísla v násobilkových čtvercích, Třídění dat z hlediska dvou kritérií), vyzkouší si tvorbu gradované série úloh na vybrané téma.
- Účastníci nahlédnou i do matematiky, která je danými prostředími připravována. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
- Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde