Zajímá vás, jak uplatnit formativní hodnocení v matematice? Hledáte způsoby, jak své žáky podpořit v učení? Chcete přenést zodpovědnost za učení na žáky?
V dlouhodobém kurzu zaměřeném na formativní hodnocení budeme společně hledat způsoby, jak hodnocením povzbudit žáky k dalšímu zlepšování, jak motivovat žáky i jak pracovat s chybou. Ukážeme si některé techniky formativního hodnocení, které lze v matematice efektivně využít.
Přehled témat a hodinová dotace:
Kurz je rozdělen do čtyř dvoubloků ve čtyř dnech 4x (90 min. – 30 min pauza – 90 min.) vždy v cca 4 týdenním rozestupu. Celkem 16 vyučovacích hodin. Mezi jednotlivými dvojbloky budou mít možnost účastníci si vzájemně sdílet a reflektovat svou cestu hodnocení ve výuce v krátkém reflektivním setkání.
Přihlašování probíhá zvlášť na první úvodní setkání, kde se seznámíte se základními principy formativního hodnocení a jeho použití v hodinách matematiky. Na další setkání, která se konají v roce 2025 se přihlašujte také zvlášť, jejich náplní bude práce s chybou, přemýšlení nad kritérii a cíli a diagnostika žáků.
Úvodní webinář (BLOK 1 a 2), 3. 12. 2024 (14:30 - 18:00), reflexe 17. 12. 2024 (16:30 - 17:30) - více informací a přihláška ZDE
Konkrétní témata, rozdělena do vzdělávacích bloků semináře:
BLOK 3 a 4, termín: 7. 1. 2025 (14:30 - 18:00), reflexe 21. 1. 2025 (16:30 - 17:30)
2 x 90 minut (mezi devadesátiminutovými bloky 30 minut přestávka)
Anotace:
-
Formativní přístup ve výuce matematiky – účastníci aktivně prožijí principy výuky vybraného matematického tématu orientované na osobnostní rozvoj žáka s využitím nástrojů formativního hodnocení.
-
Důkazy o učení ve výuce matematiky – specifikace různých zdrojů důkazů o učení žáků.
-
Práce s chybou – jak využít chybu k prohloubení pochopení učiva.
BLOK 5 a 6, termín: 4. 2. 2024 (14:30 - 18:00), reflexe 25. 2. 2025 (16:30 - 17:30)
2 x 90 minut (mezi devadesátiminutovými bloky 30 minut přestávka)
Anotace:
-
Formativní přístup ve výuce matematiky – účastníci aktivně prožijí principy výuky vybraného matematického tématu orientované na osobnostní rozvoj žáka s využitím nástrojů formativního hodnocení.
-
Cíle a kritéria ve výuce matematiky – přínos práce s cíli a kritérii, stanovení cílů a kritérií
-
Metody a formy práce se žáky ve výuce při stanovování kritérií úspěšně odvedené práce a vedení žáků k přebírání zodpovědnosti za své učení.
BLOK 7 a 8, termín: 11. 3. 2025 (14:30 - 18:00), reflexe 25. 3. 2025 (16:30 - 17:30)
2 x 90 minut (mezi devadesátiminutovými bloky 30 minut přestávka)
Anotace:
-
Formativní přístup ve výuce matematiky – účastníci aktivně prožijí principy výuky vybraného matematického tématu orientované na osobnostní rozvoj žáka s využitím nástrojů formativního hodnocení.
-
Diskuse a analýza videoukázek nebo diagnostika příběhů ze tříd – jak poznat, co si žáci myslí, co se naučili.
-
Diagnostika a vytváření diagnostického klíče ke gradovaným úlohám v rámci diagnostického testu a využití získaných informací v rámci reedukace
-
Závěrečná diskuse na otázkou „Jak můžeme všem žákům pomoci ke zlepšení?“
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde