Změna role učitele ve vyučovacím procesu bývá pro mnohého učitele velice obtížná, neboť se jedná o změnu jeho pedagogického přesvědčení, které se utvářelo po mnohá léta na základě zkušeností, vzdělání, interakce s okolím, … Obvykle je důležité, aby proces změny edukačního stylu učitele i doplnění jeho odborných znalostí jak v samotné předmatematické výchově, tak zejména v oblasti hodnot orientovaných na dítě, byl provázen podporou, a to nejen podporou morální, ale především odbornou.
-
Základní seminář, 2x45min Teoretická východiska
Seminář nabízí základní myšlenky metody podle prof. Hejného v oblasti předmatematické výchovy a stručný přehled prostředí, která otevírají svět čísel a svět manipulativní geometrie. Účastníci se seznámí prostřednictvím vlastního řešení úloh – výzev vhodných pro mateřskou školu s poznávacím procesem dětí předškolního věku, se zásadami, jak tento poznávací proces naplánovat při koncipování práce v MŠ.
-
Instruktážní výuka, 2x45 min
Lektor učí třídu v MŠ metodou VOBS. Učitelé ze školy jsou na aktivitě trvající aspoň 20 minut přítomni. Následuje rozbor aktivity a diskuse na vybrané téma.
-
Videosupervize, 2x45 min
Lektor si sám pořídí nebo dostane předem k dispozici videonahrávku aktivity s dětmi učitele v mateřské škole. Natočenou videonahrávku lektor s učitelem hluboce analyzují a případně připravují efektivnější postupy směrem k dětem. Aktivity se může zúčastnit i více učitelů.