PODPORA UČITELŮ V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ HEJNÉHO METODOU

 

Změna role učitele ve vyučovacím procesu bývá pro mnohého učitele velice obtížná, neboť se jedná o změnu jeho pedagogického přesvědčení, které se utvářelo po mnohá léta na základě zkušeností, vzdělání, interakce s okolím, …  Obvykle je důležité, aby proces změny edukačního stylu učitele i doplnění jeho odborných znalostí jak v samotné předmatematické výchově, tak zejména v oblasti hodnot orientovaných na dítě, byl provázen podporou, a to nejen podporou morální, ale především odbornou. 

 

  1. Základní seminář, 2x45min Teoretická východiska

Seminář nabízí základní myšlenky metody podle prof. Hejného v oblasti předmatematické výchovy a stručný přehled prostředí, která otevírají svět čísel a svět manipulativní geometrie. Účastníci se seznámí prostřednictvím vlastního řešení úloh – výzev vhodných pro mateřskou školu s poznávacím procesem dětí předškolního věku, se zásadami, jak tento poznávací proces naplánovat při koncipování práce v MŠ.

 
  1. Instruktážní výuka, 2x45 min 

Lektor učí třídu v MŠ metodou VOBS. Učitelé ze školy jsou na aktivitě trvající aspoň 20 minut přítomni. Následuje rozbor aktivity a diskuse na vybrané téma. 

 
  1. Videosupervize, 2x45 min

Lektor si sám pořídí nebo dostane předem k dispozici videonahrávku aktivity s dětmi učitele v mateřské škole. Natočenou videonahrávku lektor s učitelem hluboce analyzují a případně připravují efektivnější postupy směrem k dětem. Aktivity se může zúčastnit i více učitelů. 

KOMU JE URČENO

 

Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci mateřské školy.

VZDĚLÁVACÍ CÍL

Účastníci se seznámí 

  • s principy a cíli koncepce výuky orientované na budování schémat, 

  • s rolí učitele i rolí dítěte při této metodě v předmatematické výchově, 

  • podrobně s příručkou pro MŠ a učebnicí pro 1. stupeň ZŠ a s očekávanými výstupy, 

  • s poznávacím procesem dítěte a mechanizmem budování představ v předmatematické výchově,

  • hlouběji s potřebami dítěte předškolního věku,

  • podrobněji s novou metodou výuky matematiky a s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností dítěte předškolního věku

Číslo akreditace DVPP

MSMT- 367/2021-2-47

LEKTOŘI

Držitel certifikátu vydaného prof. Hejným

HODINOVÁ DOTACE

6 x 45 min.

POČET ÚČASTNÍKŮ

3-5 účastníků - Práce lektora může být jak individuální, tak se skupinou učitelů, podle zvolené aktivity, nebo seminář až pro 25 účastníků.

FORMA

Série praktických seminářů a mentorských aktivit