ROZVOJ PŘEDMATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI HEJNÉHO METODOU – WEBINÁŘ
Nabídka rozvoje předmatematických představ u dětí je zajištěna v metodě Hejného ve značném a velice pestrém množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými prostředími tak, jak jsou koncipovány pro MŠ s výhledem do 1., případně 2. ročníku ZŠ. Cyklus seminářů bude členěn do čtyř bloků po 90 min:
1. ČÁST
A. 90 min
Aktivní seznámení účastníků s aritmetickým výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle – práce s aritmetickým prostředím tak, aby byl plně využit potenciál pro rozvoj předmatematické gramotnosti.
30 min. přestávka
B. 90 min
Aktivní seznámení účastníků s geometrickým výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle – práce s geometrickým prostředím tak, aby byl plně využit potenciál pro rozvoj předmatematické gramotnosti.
Konec výukového dne nebo 60 min přestávka
2. ČÁST
C. 90 min
Zamýšlení se nad výzvami různé úrovně a jejich gradace podle obtížnosti. Tvorba výzev/aktivit snadných i náročnějších. Doplňování dalších podmínek. Didaktické cíle: rozvoj schopnosti učitele vzájemně propojit více různorodých předmatematických situací. Evidence různých postupů při řešení výzev u dětí.
30 min přestávka
D. 90 min
Shrnující didaktický pohled na vybraná prostředí na 1. stupni ZŠ. Jaké dovednosti a schopnosti děti rozvíjí v těchto porstřeích s ohledem na odlišnou kognitivní a sociální úroveň dítěte. Jak pomáhat dětem překonávat problémy ve zvolených aktivitách. Jaké výzvy dávat dětem, které v těchto prostředích našly zalíbení. Účastníci mohou v diskuzích otevírat a řešit své specifické problémy.
KOMU JE URČENO
Učitelé MŠ, asistenti pedagoga, vychovatelé školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, pedagogové volného času, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, ředitelé škol a školských zařízení.
VZDĚLÁVACÍ CÍL
Účastníci získají nové podněty pro předmatematickou výchovu v MŠ. Seminář seznámí učitele s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností dětí. Vše bude demonstrováno na příkladech z praxe.
Číslo akreditace DVPP
MSMT- 32695/2020-4-719
HODINOVÁ DOTACE
8 x 45 min.
FORMA
Cyklus seminářů – webinářů