Intenzívní kurz je určen pro učitele, kteří se s Hejného metodou chtějí teprve seznámit, nebo kteří si chtějí své znalosti o Hejného metodě prohloubit.
V průběhu bohatého výukového programu budou mít účastníci možnost získat odpovědi na otázky, které je v souvislosti se zavedením netradičního pojetí matematiky do své výuky trápí. Budou mít příležitost diskutovat své problémy se zkušenými lektory, s ostatními učiteli sdílet své zkušenosti s výukou a vším, co s výukou souvisí, jako hodnocení a diagnostikování žáků, tvorba úloh pro individualizaci, rozvoj osobnostně sociálních vlastností žáků, práce a spolupráce s rodiči apod. Do programu budou zařazeny videoukázky dobré praxe a diskuse o nich, práce s pomůckami a tvorba pomůcek doporučených k výuce.
Semináře a převážně pracovní dílny i jedna plenární přednáška budou zaměřeny na následující myšlenky: Východiska Hejného metody vyučování matematice a principy efektivní výuky, koncepce učebnic, matematická prostředí, rozvoj tvořivosti a intelektu žáka, rozvoj číselných představ, rozvoj porozumění geometrickým pojmům, změna role učitele, aktivita „ročníky“ nabídne specifika konkrétních ročníků 1. stupně ZŠ. Pozornost bude také věnována tvorbě diagnostických úloh, hodnocení, organizaci hodin a práci s rodiči.
Účastníci si budou volit z nabídky témat a prostředí, budou volit i semináře podle úrovně: začátečnická, pokročilá, prohlubující.
Celkový rozsah výuky je 32 výukových hodin.