Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání specifikuje klíčové kompetence, které představují cílové stavy k jejichž naplňování by mělo společně směřovat veškeré vzdělávání. Na základě dílčích vzdělávacích cílů sestavuje mateřská škola vzdělávací nabídku, která by měla vést k získávání těchto kompetencí. Silně vnímáme narůstající potřebu na vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti. Jsme si vědomi, že za splnění určitých podmínek můžeme již v mateřské škole vybrat a sestavit takovou vzdělávací nabídku, která bude dobrým základem pro další vzdělávání v této oblasti.
Seminář je určen pro učitele mateřských škol, které zajímá, jakým způsobem lze přispět k rozvoji základů finanční gramotnosti u dětí předškolního věku. Seminář bude zaměřen na následující oblasti:
-
Jednoduché životní situace, které zahrnují zacházení s penězi (význam peněz, nákupy, příjmy, utrácení, spoření, plánování výdajů aj.).
-
Potřeby a tužby (vůle, vytrvalost, trpělivost, zodpovědnost, rozhodování, odložená spotřeba)
-
Zdravé návyky (šetření – peněz, materiálu, věcí, energie – ochrana majetku a zdraví)
-
Hodnota (půjčování, darování, peníze, věci, lidská práce, spolupráce, lidé, dar, vracení půjčených věcí)
V rámci čtyřhodinového kurzu se účastník seznámí se dvěma oblastmi, ze kterých bude vybráno alespoň jedno téma. Účastník se s nimi seznámí formou prožitkového učení.
Pracovní dílny budou rozvrženy do dvou bloků po 90 minutách s minimálně 30 min. přestávkou mezi bloky. Každý blok se bude věnovat jedné oblasti z výše uvedených.