Seminář je určen pro učitele 1. st. ZŠ a další pedagogické pracovníky, kteří již mají zkušenosti s výukou matematiky metodou Hejného a chtějí se v ní zdokonalit. Bude mít podobu praktických dílen, během nichž účastníci prožijí situace objevování, které by měli dopřávat žákům. Součástí semináře bude diskuse o problémech a otázkách souvisejících se zavedením inovativního pojetí matematiky a přístupu k vyučování. Pracovní dílny budou rozvrženy do dvou bloků po 90-ti minutách s minimálně 30 min. přestávkou mezi bloky.
-
blok 90 minut
Anotace:
-
Budování mentálních schémat matematických objektů (pojmů, procesů a vztahů), význam didaktických prostředí a vazba na poznávací proces žáka.
-
Gradace úloh vybraného aritmetického prostředí (rozvoj číselných představ) podle obtížnosti pro individualizaci výuky. Analýza řešitelských strategií.
-
Diskuze ke zkušenostem účastníků z jejich výuky matematiky, pohledu na nové informace a dalším otázkám podle potřeby.
-
blok 90 minut
Anotace:
-
Gradace úloh vybraného geometrického prostředí (rozvoj prostorových představ) podle obtížnosti pro individualizaci výuky. Analýza řešitelských strategií.
-
Průřezová témata 1. stupně ZŠ (např. zlomky, rovnice, kombinatorika a slovní úlohy), izomorfní úlohy.
-
Diskuze ke zkušenostem účastníků z jejich výuky matematiky, pohledu na nové informace a dalším otázkám podle potřeby.