Dobré porozumění matematickým pojmům, vztahům mezi nimi v metodě Hejného zajišťuje značné a velice pestré množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými výukovými prostředími tak, jak jsou koncipována průřezem na 1. stupni, jak jsou zavedena (případně pokračují) na 2. stupni a k jakým matematickým dovednostem a pojmům směřují, jaký je výhled využití prostředí na 3. stupni.
Webinář bude členěn do dvou bloků po 90 min:
Blok A. 90 minut
Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy - práce s prostředím.
Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Doplňování dalších podmínek.
30 minut přestávka
Blok B. 90 minut
K didaktickým cílům první etapy přibude ve druhé etapě cíl: rozvoj schopnosti vzájemně propojit více různorodých informací a získat tak vhled do složité situace. Tvorba úloh uvedeného typu s nastavitelnou obtížností. Různé žákovské postupy při řešení.
Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 2. stupni ZŠ a výhled na 3. stupeň. Jaké znalosti, schopnosti a dovednosti žáků prostředí rozvíjí s ohledem na matematickou úroveň žáka. Jak pomáhat žákům překonávat problémy. Jaké úlohy dávat žákům nadaným.