WEBINÁŘ – PODPORA UČITELŮM PŘI PŘÍPRAVĚ ŽÁKŮ KE STUDIU NA SŠ A PŘIJÍMACÍ ZKOUŠCE Z MATEMATIKY II

Tento kurz navazuje na dlouhodobý kurz Podpora smysluplné přípravy žáků na další vzdělávání, začínající přijímacími zkouškami z matematiky I. Kurz bude zaměřen jednak na rozšiřující matematické témata přijímacích zkoušek z matematiky, a současně na podporu osobnostního rozvoje žáků, tak aby zvládli přechod na další stupeň vzdělávání. Účastníci si tato témata prožijí v praktických workshopech.

  • Ukážeme si, jaké možnosti má učitel pro organizaci individualizované výuky, těsně před přijímacími zkouškami, kdy jsou potřeby žáků již velice rozdílné. V rámci tohoto navazujícího kurzu bude věnován prostor pro sdílení a vzájemnou podporu učitelů (účastníků kurzu), jak se vypořádat s tlakem a jak jej minimalizovat, tak aby učitel mohl využít svůj potenciál učitele podporujícího žáky při jejich přípravě na důležitou životní zkoušku a na další vzdělávání na vyšším stupni. 

  • Vzájemně budeme sdílet formy práce, kdy učitel žáky motivuje a podporuje je v převzetí zodpovědnosti za své učení a přípravu na přijímací zkoušky a další vzdělávání. 

  • U matematických témat se budeme věnovat průřezovým tématům (čtenářské i finanční gramotnosti) a představíme si úlohy, které mají potenciál připravit žáky k porozumění a strategii řešení rozšiřujících úloh u přijímacích zkoušek.  Základem přípravy je budování schopnosti porozumět zadání, analyzovat problém, hledat a najít možné způsoby k řešení a pak samotné řešení úlohy. Budeme se věnovat skutečnému porozumění tématu v porovnání s naučeným formalismem (naučený postup) a postup, kterým může u žáků formalismy nahradit skutečným poznáním. 

  • Představíme si další možnosti, které mohou pomoci žákům snížit stres, a tím více rozvinout jejich potenciál. Podpoříme tak žáka v jeho sebedůvěře (práce s chybou, práce s časem, ujasnění si svých silných a slabých stránek, získávání jistoty díky procvičování, uvědomění si své vlastní individuální strategie řešení celého testu přijímacích zkoušek, aj.) 

  • Kurz bude rozdělen na 2 čtyřhodinové bloky, které budou věnovány konkrétnímu matematickému tématu přijímacích zkoušek (viz níže). Mezi těmito dvěma bloky budou mít účastníci 3 týdny na aktivní práci na svém zvoleném cíli v oblasti přípravy žáků na přijímací zkoušky a vyzkoušení nabité inspirace z kurzu přímo ve své výuce. Následně proběhne na začátku druhého bloku tohoto kurzu společné sdílení a reflektování vlastních výstupů a zkušeností.

PRVNÍ DEN: BLOK 1 a 2

2 x 90 minut (mezi devadesátiminutovými bloky 30 minut přestávka) 

Anotace: 

  • Úvod – cíle kurzu

  • Tematický okruh RVP: Nestandardní aplikační úlohy a problémy, Závislosti a vztahy

  • Matematické téma: Nestandardní matematické úlohy (formalismus x trvalý poznatek), Posloupnosti, Zobecňování

  • Organizace individualizované výuky při přípravě na přijímací zkoušky

  • Motivace, práce s cíli a kritérii, sebereflexe

  • Jak si ujasnit své silné a slabé stránky, jak podpořit svůj potenciál a sebedůvěru v sebe sama (práce s chybou, práce s časem, získávání jistoty, ujasňování si své řešitelské strategie celého testu přijímacích zkoušek)

  • Zdroje další podpory žáků při přípravě na přijímací zkoušky

 

DRUHÝ DEN: BLOK 3 a 4

2 x 90 minut (mezi devadesátiminutovými bloky 30 minut přestávka) 

Anotace: 

  • Sdílení a reflektování zkušeností účastníků 

  • Tematický okruh RVP: Závislosti, vztahy a práce s daty, Nestandardní aplikační úlohy a problémy

  • Matematické téma: Práce s Daty, čtenářská gramotnost

  • Organizace individualizované výuky při přípravě na přijímací zkoušky

  • Procvičování versus Dril, jak rozvíjet nadané žáky, jak podpořit každého žáka v tom, co potřebuje při své přípravě na přijímací zkoušky

  • Jak pracovat se svým stresem, jak ho snížit, co nejvíce eliminovat a podpořit tak rozvinutí svého potenciálu co nejvíce

  • Zdroje další podpory žáků při přípravě na přijímací zkoušky

KOMU JE URČENO

učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů a další pedagogičtí pracovníci. Není nutné, aby účastník měl zkušenosti s výukou matematiky Hejného metodou.

VZDĚLÁVACÍ CÍL

Účastníci získají ucelený reflektovaný model systematické a cílené přípravy žáka k přijímací zkoušce z matematiky na střední školy.

Číslo akreditace DVPP

MSMT- 21847/2022-2-703

LEKTOŘI

Držitel certifikátu vydaného prof. Hejným

HODINOVÁ DOTACE

8 x 45 min.

POČET ÚČASTNÍKŮ

8 - 15

FORMA

On-line cyklus webinářů

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 6 350 Kč za každého účastníka. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.