Webinář je určen pro učitele 2. st ZŠ a další pedagogické pracovníky, kteří chtějí začít učit matematiku metodou Hejného, nebo kteří uvažují o využití některých prvků této metody ve své výuce.
Webinář bude členěn do dvou výukových bloků po 90 min:
Blok A. 90 min
Aktivní seznámení účastníků s východisky vyučovací metody profesora Hejného – vyučování orientované na budování schémat (genetický konstruktivismus), s cíli výuky metody genetického konstruktivismu a jejími principy, se změnou role učitele při výuce a v poznávacím procesu žáka.
30 min. přestávka
Blok B. 90 min
Koncepce učiva v učebnicích Hejného – budování mentálních matematických schémat prostřednictvím práce v matematických prostředích, rozvoj tvořivosti, intelektu i osobnostních vlastností žáka.
Rozvoj číselných představ. Jak se buduje dobré porozumění číslům (celým, racionálním, iracionálním), číselným operacím a relacím. Rozvoj porozumění geometrickým 2D i 3D pojmům. Od manipulací k představám a abstrakci.
Vše bude ilustrováno na příkladech z praxe. Účastníci sami prožijí situaci objevování, kterou by měli dopřávat žákům. Součástí semináře bude diskuse o problémech a otázkách souvisejících se zavedením inovativního pojetí matematiky a přístupu k vyučování.