Seminář je určen pro učitele, kteří začínají nebo chtějí začít učit matematiku Hejného metodou, případně uvažují o využití některých prostředí ve své výuce. Semináři bude zaměřen na následující myšlenky:
A. Východiska Hejného matematiky, stanovené zásady.
B. Koncepce učebnic. Matematická prostředí, rozvoj tvořivosti a intelektu žáka.
C. Rozvoj číselných představ. Co pomáhá budovat dobré porozumění číslům, číselným operacím a vztahům mezi čísly. Jak lze žáky připravit na to, aby v budoucnu neměli problémy ani se zlomky, ani se zápornými čísly.
D. Rozvoj porozumění geometrickým pojmům. Manipulativními aktivitami obohacovat zkušenosti žáka a pak o činnosti komunikovat nejdříve běžným jazykem, který se postupně upřesňuje v geometrické termíny.
E. Změna role učitele.
Vše bude ilustrováno na konkrétních příkladech. Součástí semináře bude diskuse. V průběhu diskuse budou mít účastníci možnost získat odpovědi na otázky, které je v souvislosti se zavedením netradičního pojetí matematiky trápí.
Každý účastník obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce.