Garant: Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.
Podmínkou pro získání certifikátu je 100 % účast na letní škole!
Příměstská LŠ = bez ubytování (včetně stravy během programu: 1 x oběd a 2 x Coffee Break)
Zaměření letní školy: Středoškolská matematika s porozuměním
Na letní škole s Hejného metodou budeme hledat odpovědi na otázky:
- Jak podpořit zapojení žáků v hodinách a přivést je k zodpovědnosti za vlastní učení?
- Jak předcházet formálním znalostem žáků?
- Jak zařídit, aby se žáci neučili zpaměti postupy, ale aby matematice rozuměli?
- Jak zvládnout široce rozevřené nůžky matematických dovedností a znalostí žáků jedné třídy?
- Jak zařídit, aby při hodinách aktivně pracovali žáci různých úrovní?
- Jak rozvíjet nadané žáky v běžné třídě?
- Jak vytvořit ve třídě příjemné klima, aby se žáci i učitelé cítili dobře?
Odpovědi budeme nacházet v matematicky i didakticky zaměřených dílnách, diferencovaně ve skupinách podle pokročilosti. Volba matematických témat bude zacílena na oblasti učiva střední školy, pro které jsou již vytvořené materiály v duchu Hejného metody.
Jsou to například práce s proměnnou, různé typy rovnic a nerovnic, netradiční úlohy ze základů geometrie, zavedení goniometrických funkcí, výroky a důkazy, soustavy rovnic, posloupnosti, úvodní úlohy do analytické geometrie.
V didaktických dílnách se budeme zabývat poznávacím procesem, prací s chybou, gradací úloh, organizací hodiny a dalšími tématy.
Komu je letní škola určena:
Letní škola je určena středoškolským učitelům, kteří hledají náměty na vylepšení hodin matematiky, rádi by víc zapojili žáky do výuky a chtěli by načerpat inspiraci z Hejného metody. Učitelům, kteří chtějí najít společnou řeč se žáky, kteří na ZŠ byli v matematice vzděláváni Hejného metodou i těm učitelům, kteří by chtěli s metodou začít ve své praxi.
Skupina SŠ - pokročilí
Určeno učitelům matematiky středních škol, kteří:
- vloni absolvovali letní školu Hejného metody pro SŠ (3. stupeň)
- absolvovali více letních škol pro 2. stupeň
- znají základy metody, absolvovali jednotlivé základní semináře, případně cykly seminářů pro 2. stupeň
- pilotují nové učební materiály
Účastníci se dále seznámí
- s poznávacím procesem žáka a mechanizmem budování představ a pojmů v matematice a s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka, s metodami objevování v matematice,
- hlouběji s úlohami na úrovni přechodu mezi 2. stupněm ZŠ a střední školou, a to pomocí úloh z nových pilotních učebních materiálů pro první ročník SŠ Základy matematiky (pracovní sešity pro střední školy)
- s individualizovaným přístupem k žákům různé úrovně, s tvorbou gradovaných úloh
- s principy a cíli Hejného metody, s rolí učitele i rolí žáka při výuce matematiky,
- informativně s koncepcí učebnic pro 1. a 2. stupeň ZŠ a s očekávanými výstupy, na které lze na střední škole navazovat,
- s koncepcí pracovních sešitů pro střední školy
Dílny: Budování pojmu od MŠ po střední školu, Rovnice a nerovnice, Soustavy rovnic, Funkce, Goniometrie, Úvodní úlohy do analytické geometrie, Výroky, Důkazové úlohy, Diagnostika, Tvorba gradovaných úloh, Organizace hodiny.
Změna programu vyhrazena.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde