SOBOTNÍ ŠKOLA DIDAKTIKY MATEMATIKY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY

Hodinová dotace: 8 x 45 min.

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

22. 3. 2025, 09:00 - 17:00
Praha
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jana Hanušová Ph. D.
Mgr. Jakub Kašpar
Mgr. Petra Špičková

CENA PRO JEDNOTLIVCE

3 100 Kč (vč. 21 % DPH)

Přihlašovat se můžete do 17. 3. 2025.
Zbývá 17 míst.
Storno podmínky


Analytická geometrie

Analytická geometrie propojuje geometrické vnímání s algebraickým jazykem. Při její výuce proto cílíme na to, aby žáci geometrické objekty a vztahy dokázali vyjádřit algebraicky a zároveň, aby si za různými algebraickými vztahy a procesy dovedli představit či nakreslit jejich geometrický ekvivalent. Předmětem dílny budou první kapitoly učebnice,  kde využíváme čtverečkovaný papír, který přirozeně umožňuje oba přístupy propojovat. Snažíme se rozvíjet potenciál AG k rozvoji vztahu mezi abstraktním myšlením a geometrickou představivostí a nepřehlušit ho sérií vzorců, kterým žáci nerozumí.

Rovnice a nerovnice:

Na konkrétních úlohách si ukážeme, jak lze žákům postupně otevírat a rozšiřovat oblast rovnic a nerovnic. Kromě ukázky konkrétních výukových materiálů a aktivit, které podporují hlubší porozumění matematickým konceptům bude prostor i pro výměnu názorů a zkušeností mezi účastníky o výzvách a úspěších při implementaci konstruktivistických metod ve výuce matematiky.

Posloupnosti:

Nově vydaná pracovní učebnice Posloupnosti je pojata poněkud netradičně – nenajdete v ní výklad nových pojmů ani vzorové příklady. Učebnice by měla být žákům průvodcem na jejich vlastní cestě k objevování posloupností. Na semináři si účastníci na vlastní kůži zkusí některé aktivity a zamyslí se nad způsobem práce s učebnicí.

Práce s učebnicí:

Přiměřené výzvy pomáhají nastartovat vnitřní motivaci žáků k poznávání a učení se. Pokud se učiteli podaří zadat úlohu, která je pro žáka přiměřenou výzvou, žák má chuť úlohu řešit a její vyřešení mu přinese radost. Naše učebnice nabízí řadu gradovaných úloh s různým zaměřením a úrovní obtížnosti. Na semináři se budeme zamýšlet nad tím, jak můžeme naše materiály efektivně využít v hodinách. Ukážeme si, jak uspořádání učebnice pomáhá zorganizovat činnosti ve třídě tak, aby žáci měli možnost sami zvolit obtížnost úloh, na kterých pracují. Pokud se toto v hodině podaří, posílíme vnitřní motivaci žáků a rozvíjíme jejich sebedůvěru, a díky tomu jsou aktivně zapojení do procesu učení.


Seminář je bez stravy během programu.
Změna programu vyhrazena.


Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde