Jak přispívá skládání z dřívek k poznávání útvarů v rovině?
Jak díky bloudění v bludištích můžeme budovat předvídavost i schopnost rozhodovat se?
Jak využít sílu rytmu pro rozvoj matematických dovedností?
Dřívka
Seznámíme se s manipulativním prostředím, ve kterém dítě ve třech etapách skrze činnosti s pomůckou poznává útvary v rovině, rozvíjí pojem čísla jako počtu, ale i veličiny a přirozenou cestou obohacuje slovní zásobu, při čemž postupně dochází k přechodu od mateřského jazyka k jazyku matematickému.
Rytmus a pravidelnost
Rytmus a pravidelnost je průřezovým tématem, které je přítomno v mnoha prostředích. Zamyslíme se nad tím, jak dítě vnímá rytmus a pravidelnost různými smysly a důležitost tohoto vnímání. Budeme společně objevovat, jak rytmus a pravidelnost přispívá k otevírání světa čísel. Budeme se zabývat různými typy rytmů, které budeme následně vyhledávat ve známých prostředích. Vyzkoušíme si aktivity na rozvoj těchto typů rytmu, budeme se pokoušet rytmus vytvořit, zaznamenat a následně přečíst, abychom pak podobné aktivity mohli nabídnout také dětem.
Bludiště
Prostředí Bludiště zcela přirozeně nabízí prožitek pohybem, který je důležitý pro poznávání nejen u předškolních dětí. V průběhu celé dílny budeme pozorovat důležitost dělání chyb, jako prostředku k učení. Seznámíme se s různými realizacemi bludišť, která budují předvídavost i schopnost rozhodovat se, přispívají k orientaci v rovině a prostoru. Vyzkoušíme si aktivity vedoucí k rozvoji schopnosti nejen bludišti procházet, ale i je tvořit. Ukážeme si, jak mohou aktivity v tomto prostředí vést k podpoře spolupráce mezi dětmi.
Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde