Garant: Mgr. Jaroslava Kloboučková
Lektoři: Mgr. Jitka Vokšická, Mgr. Gabriela Hlavatá, Mgr. Jana Kotrbatá
Další konference Hejného metody se tentokrát uskuteční v regionu Královéhradeckého kraje (okres Jičín) proběhne v sobotu 14. října 2023 na Základní škole Bodláka a Pampelišky v Robousích. https://bodlakapampeliska.webnode.cz/
Dobrou dopravní dostupnost ocení nejen kolegyně a kolegové z Jičínska, ale určitě i zájemci z dalších oblastí. Konference je určena všem učitelům, kteří ve výuce matematiky na I. stupni používají Hejného metodu, chtějí ji začít používat, nebo se jen seznámit s myšlenkami Hejného metody. Vítáni jsou i asistenti pedagogů a další zájemci o Hejného metodu.
Tématem konference bude HEJNÉHO METODA A JEJÍ PROPOJENÍ S METODAMI KRITICKÉHO MYŠLENÍ. Společné téma nás provede celým dnem, zároveň však bude možné, aby si každý z účastníků vybral z nabízených strukturálních i sémantických prostředí dle svého zájmu.
Program konference bude probíhat podle tohoto časového harmonogramu:
8:30 – 8:55 Registrace
8:55 – 9:00 Společné zahájení konference
9:00 – 10:15 Úvodní přednáška s diskuzí vedená Kateřinou Vrtiškovou https://kritickemysleni.cz/lide/mgr-katerina-vrtiskova/
10:45 – 12:15 Pracovní dílny I. na téma „Strukturální aritmetická prostředí metodou RWCT“
13:00 – 13:45 Diskuzní kulaté stoly na aktuální témata vzdělávání Hejného metodou
14:00 – 15:15 Pracovní dílny II. na téma „Prožitkem k matematickým znalostem“
15:45 – 17:00 Pracovní dílny III. na téma „Matematická tradiční témata netradičně Hejného metodou“
17:00 – 17:15 Ukončení konference
V pracovních dílnách I. na téma „Strukturální aritmetická prostředí metodou RWCT“ si bude každý vybírat z prostředí Krokování, Pavučiny, Dvojhadi, Ciferníková aritmetika nebo Abaku. Vždy se bude jednat o seznámení s tématem metodou I.N.S.E.R.T., seznámíme se s gradovanou sérií úloh z daného prostředí, ukážeme si, jak můžeme formulovat cíle výuky u jednotlivých úloh a zformulujeme kritéria úspěchu výuky.
Pro kulaté stoly budou připraveni moderátoři na témata Domácí úkoly v Hejného metodě, Jsem sama ve sborovně s Hejného metodou – jaké mám možnosti sdílení, Pomůcky v Hejného metodě, Párový učitel a tandemová výuka v HM, Příprava kavárny pro rodiče a slasti i strasti při jednání s rodiči.
V pracovních dílnách II. na téma „Prožitkem k matematickým znalostem“ dostanete na výběr z prostředí Dětský park, Singapurské úlohy v Hejného metodě, Cestování a konstrukce na mříži, Autobus, Chirurgie v rovině (proměna rovinných útvarů). V této části bude kladen důraz na prožitek při výuce matematiky, vyzkoušíme si techniku V – CH – D (vím, chci vědět, dozvěděl jsem se), opět si vyzkoušíme úlohy z daných oblastí řešit prožitkem, ale doplníme je o stanovení cílů a možností, jak získávat důkazy o učení.
V pracovních dílnách III. na téma „Matematická tradiční témata netradičně Hejného metodou“ se budeme zabývat Slovními úlohami a jejich zařazením do výuky Hejného metodou, Aditivními algoritmy (především pamětnými) v Hejného metodě, Multiplikativními algoritmy (především písemnými) v Hejného metodě, Zlomky v Hejného metodě nebo Rovnicemi v Hejného metodě. Zde se soustředíme na techniku E-U-R (evokace – uvědomění – reflexe), ukážeme si přípravu na hodinu matematiky Hejného metodou a vyzkoušíme si, jak tato tradiční témata zařazovat do konstruktivistické výuky.
V průběhu celého dne bude zajištěn pitný režim, společný oběd (12:15 – 13:00) a dopolední (10:15 – 10:45) a odpolední (15:15 – 15:45) přestávka s kávou a drobným občerstvením.
Změna programu vyhrazena.
Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde