Garant: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.
Zaměření: Plynulý přechod z předškolní do školní matematiky
Dílny: Rozvoj prostorových představ, Rozvoj číselných představ, Zápis do předškolního vzdělávání - předmatematická část
Dobré porozumění matematickým pojmům, vztahům mezi nimi v Hejného metodě zajišťuje značné a velice pestré množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s možnostmi budování mentálních schémat matematických objektů na 1. stupni ZŠ, a to prostřednictvím práce ve vybraných didaktických prostředích. Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným mentálním schématem a nabídka vybraných prostředí pro jeho budování, která učitel může aplikovat ve své třídě. Metodologie a organizace práce třídy.
B. Gradace úloh ve vybraných prostředích podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Rozvoj schopnosti vzájemně propojit poznatky v rámci jednotlivých prostředí i z různých prostředí a zkvalitnit porozumění budovaných pojmů a vztahů. Tvorba úloh vhodných pro individualizaci výuky. Různé žákovské řešitelské strategie.
C. Shrnující didaktický pohled na vybraná prostředí na 1. stupni ZŠ – souhrn znalostí, schopností a dovedností žáků, které řešením úloh v daných prostředích žáci rozvíjí a budují. Přesah prostředí na 2. stupeň ZŠ.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde