LETNÍ ŠKOLA PRAHA: SŠ - ZAČÁTEČNÍCI

ZRUŠENO, nahrazeno kratší časovou dotací, více informací ZDE

Hodinová dotace: 32 x 45 min.

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

21. 8. 2023, 09:00 - 18:30
22. 8. 2023, 09:00 - 18:30
23. 8. 2023, 09:00 - 18:30
24. 8. 2023, 09:00 - 18:30
25. 8. 2023, 09:00 - 12:00
Praha
další termíny

CENA PRO JEDNOTLIVCE

5 800 Kč (vč. 21 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody na 3. stupni I" pod č.j.:
MSMT- 367/2021-2-47


Garant: Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.​

Podmínkou pro získání certifikátu je 100 % účast na letní škole!

Příměstská LŠ = bez ubytování (včetně stravy během programu: 1 x oběd a 2 x Coffee Break)

Zaměření letní školy: Výuka matematiky na středních školách v tvůrčím a podporujícím prostředí
Na letní škole s Hejného metodou budeme hledat odpovědi na otázky:

  •             Co vnímáme pod tvůrčím a podporujícím prostředím?
                           
  •             Jak ovlivňuje atmosféru třídy a prožívání žáka a učitele?
               
  •             Jak působí na učební proces žáka?
               
  •             Jak na něm lze cíleně pracovat?
     
Odpovědi budeme nacházet v matematicky i didakticky zaměřených dílnách, diferencovaně ve skupinách podle pokročilosti. Volba matematických témat bude zacílena na stěžejní témata učiva střední školy, pro která jsou již vytvořené materiály v duchu Hejného metody. Didaktická témata budou například práce s chybou, gradace úloh, organizace hodiny, práce s učebními materiály a dobré příklady z praxe.
 
Komu je letní škola určena:
Letní škola je určena učitelům SŠ, které zajímá, jak učit matematiku metodou Hejného, nebo kteří uvažují o využití některých prvků této metody ve své výuce.
 
Obsah programu:
 
SŠ - začátečníci
Určeno učitelům matematiky středních školách, kteří:
  • se chtějí seznámit s Hejného metodou,
  • začnou Hejného metodou učit
 
Účastníci se seznámí s novým přístupem k vyučování matematice. Nová koncepce posouvá tradiční způsob výuky jak v obsahu, tak i v metodách práce. V obsahu se zaměřuje na budování mentálních schémat, v metodách na aktivaci žáka a na komunikaci. To znamená, že každou novou myšlenku, kterou žák objeví v průběhu řešení úloh, nechává učitel posoudit třídě a vede o ní diskusi ve třídě. Pracovní dílny budou také v tomto duchu vedeny.
Účastníci se dále seznámí
  • s principy a cíli Hejného metody, s rolí učitele i rolí žáka při výuce matematiky,
  • informativně s koncepcí učebnic pro 1. a 2. stupeň ZŠ a s očekávanými výstupy, na které lze na střední škole navazovat,
  • s poznávacím procesem žáka a mechanizmem budování představ a pojmů v matematice a s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka, s metodami objevování v matematice,
  • hlouběji s úlohami na úrovni přechodu mezi 2. stupněm ZŠ a střední školou, a to pomocí bohaté palety aritmetických a geometrických prostředí,
  • hlouběji s koncepcí učebnic pro 2. stupeň ZŠ, s výhledem na střední školu
  • s individualizovaným přístupem k žákům různé úrovně - tvorba gradovaných úloh

 
Změna programu vyhrazena.
 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde